טיפול בכאבים כרוניים – מה אפשר לעשות על מנת להקל על הכאב?

טיפול בכאבים

טיפול בכאבים כרוניים מה ניתן לעשות על מנת להקל על הכאב – אנשים שסובלים מכאב כרוני סובלים גם ממצב רגשי קשה ההתמודדות עם כאב כרוני מייצר מגבלות תפקוד קשות שמשפיעות על תנועות גוף עבודה ומצב שינה, ויכול לגרום להידרדרות נפשית קשה מלווה בתחושת ייאוש עצבים וכעס נוראי ואף דיכאון וחרדות.

איך מקלים על הכאב הכרוני –

טיפול בכאבים כרוניים הנפוץ ביותר הוא כמובן טיפול תרופתי, הוא נחשב מאוד יעיל בהתחלה אבל במהלך טיפול בכאבים הוא יכול לגרום לתופעות לוואי קשות שגורמות לסבל והתמכרות, כל שאר הטיפולים הם מאוד פולשניים ודורשים התערבות ניתוחית. קיימים המון טיפולים מתקדמים המציעים מוצרים חדשניים אפקטיביים וכלל לא פולשניים טיפלו שפועל בעיקר על תפקוד המוח. בשונה משיטות אחרות נוירו מודולציה שונה מאחרות והיא איננה פולשנית ונותנת אפשרות להשפעה מידית בפעילות המוחית שיוצרת הקלה על הכאב הכרוני ולא צרוך אשפוז או הרדמה וכלל ללא תופעות לוואי ניתן לבדוק את סוגי הטיפול במרפאות.

לאחרונה נערכו סקרים שבדקו לאורך השנים 17 אחוז מאוכלוסיות הבוגרות בישראל שחיים ומתמודדים מדי ים עם כאבים כרוניים, בדרך כלל כאב כרוני לא תמיד ידוע בסיבה שלו, וברוב המקרים אין לו פתרונות מוחלטים כאב כרוני מלווה את האדם בכל שלב ביום שלו מהרגע שהוא קם, עדש שהוא הולך לישון ומתלווה למהלך כל היום, אין פלא שמצבים כאלה גם גורמים להפרעות פסיכולוגיות קשות, כאשר אדם נמצא בסבל תמידי הוא מתחיל לפתח הפרעות חרדות ודיכאון שאינו יכול לשלוט עליהם.

אז מה כן ניתן לעשות?

הדבר הראשון הוא לחפש את מה שיכול להרגיע אתכם, זאת יכולה להיות מוזיקה שאתם אוהבים או פעילות גופנית שלא דורשת מאמץ יתר שיחות נפש עמוקות עם אנשים שאתם סומכים עליהם והמטרה היא למצוא את מה שגורם לכם להירגע, נשימות ותרגול מדיטציה גם יכול מאוד להועיל, השלווה מקלה על הכאב.

להתרחק מלחצים, החלק ההפוך של רוגע הוא לחץ ולחץ יכול להגביר את הכאב שלכם ולגרום לחרדות ולהשפיע על המצב שגם ככה קשה ולגרום לו להיות יותר קשה וזאת משום שהגוף כבר הינו נמצא במצב של סבל ולרוב יחווה את התחושות הקשות בצורה יותר קיצונית, לכן התרחקו מכעסים מרבים ולחצים מיותרים.

להפחית בצריכת אלכוהול וסיגריות, זה בהחלט לא פשוט למעשנים להפסיק לעשן ולאוהבי חגיגות להפסיק לשתות, אבל חשוב שתדעו שאלכוהול מעצים את בעיות השינה שלכם, ומחמיר את ההרגשה הכללית ומעצים את הכאב שאתם חווים, העישון הוא בעיה מרכזית בזרימת הדם ופוגע בכלי הדם ומגביר את הסיכויים לפריצות דיסק למיניהם ומלץ להימנע משניהם.

אורך חיים ספורטיבי הוא בהחלט פתרון טוב להקלה בכאבים, ספורט משחרר אנדורפינים אשר משפיעים על התחושה הכללית שלכם ומפחית כאב באופן טבעי, פעילות ספורטיבית מסייעת להתמודד עם כאב בצורה טובה וזה בגלל שהיא מסיחה את דעתכם מהכאב. פעילות גופנית משפרת את המפרקים ויוצרת חוזק בתנועות שלכם מחזקת אתה השרירים שלכם, ומשפרת יציבה ובעצם יוצרת תרופה טבעית לכאב.

טיפול בכאבים

גם המצב הרגשי משפיע מאוד על הגוף שלנו, לכן חשוב מאוד לשמור על מצב רוח טוב ולנסות להסתכל על המצב בצורה שהיא אופטימית לנסות להיות סביב קרבה שמעודדת אתכם מצחיקה אתכם ומסיחה את דעתכם מכל דבר שהוא רע. תלכו להופעות מצחיקות תראו סרטי קומדיה וכל דבר שיעורר בכם את תחושת השמחה. 

בעבר, ממש מזמן כאב כרוני היה נחשב לפסיכולוגי וממש לא פיזי, מה שאומר שמקור הבעיה היא בראש ולא במקום ספציפי כואב בגוף, היום זה כבר ידוע לכולם שכאב כרוני הוא תוצר של בעיות פיזיות בלבד. אבל זה לא אומר שהמצב הפסיכולוגי שלכם לא מושפע מכך לכן חשוב מאוד גם ללכת לטיפולים פסיכולוגיים אשר רק יועילו. סיוע מקצועי פסיכולוגי יכול להיות גורם מאוד מרגיע ולעזור במצב הנפשי הקשה שנוצר עקב הכאבים שאתם סובלים.

העדיפו כמוסות על פני משחות – מדובר ביעילות ספיגה גבוהה יותר

העדיפו טיפול טבעי – כמוסות מרכיבים טבעיים יזינו את הגוף, ויסייעו בטיפול בשורש הבעיה

הפחיתו תופעות לוואי – כהמשך ישיר לנקודה הקודמת, תופעות לוואי עלולות להיות לא פחות קשות מהכאב עצמו, ולכן העדיפו פתרון טבעי על פני תרופות כימיות.

העדיפו פתרון לטווח ארוך על פני הקלה נקודתית – וודאו כי הטיפול שאתם לוקחים אינו נקודתי ומשפיע ליום אחד, אלא כזה המטפל מערכתית ומסייע לא רק בהקלה על הכאב, אלא בהחזרה מלאה של טווח התנועה.

טיפול פנימי – תכשירי כמוסות, גלולות וטבליות – נספג באופן שונה לחלוטין בגלל מעורבותה של מערכת העיכול. מבחינה זו מדובר ביעילות ספיגה גבוהה יותר מאשר מריחה מפני שהחומרים הפעילים נספגים דרך העיכול ומובלים ישירות למחזור הדם. יתרון נוסף הוא שאין צורך להתעסק עם מריחה יומיומית, ריחות לא נעימים, כתמים על הבגדים וזמן המתנה עד ספיגה מלאה.
אבל, גם במקרה הזה יש לקחת בחשבון את הצדדים הפחות נעימים:

לטיפול התרופתי בכאבים עלולות להתלוות תופעות לוואי ולמעשה שליש מהאוכלוסייה (בעיקר מבוגרים) עלול לפתח תופעות לוואי קשות ובהם: סחרחורת, בחילות ובלבול. כיום קיימים בשוק פתרונות טבעיים אשר יודעים להעניק טיפול מערכתי פנימי אשר עשוי להקל על שורש הבעיה ולא רק על תחושת הכאב, ובנוסף בשל הרכיבים הטבעיים אינו גורם לתופעות לוואי.  

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

פיזיותרפיה לגב התחתון – לפתור את בעיות הגב אחת ולתמיד

מיגרנות ורפואה סינית איך תוכלו להתרפא בזכות זה בהצלחה

שיתוף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר בין נושאים

מאמרים נוספים

איך עובד טיפול בסוכרת מבוגרים?

 פוסט זה בבלוג נועד לספק מדריך מקיף לתחילת המסע הטיפולי בסוכרת מבוגרים. נעמיק בייעוץ הראשוני, שינויים באורח החיים, אפשרויות הטיפול התרופתי וחשיבות המעקב והמעקב השוטפים.

סוכרת סוג 1 תוחלת חיים

סקירה זו מציגה ניתוח מקיף של תוחלת החיים של אנשים עם סוכרת סוג 1. היא מתמקדת בגורמים המשפיעים על אריכות ימים, בתפקיד ההתקדמות הרפואית בשיפור