תזונה טבעית ולמה כדאי לכם להתחיל

תזונה טבעית ולמה כדאי לכם להתחיל

תזונה טבעית נהייתה מאוד פופולארית, אורך חיים בריא נהפך לשם דבר והמון כבר אימצו את אורך החיים הבריא המשולב עם ספורט ושמירה על הבריאות, אז למה כדאי לכם להצטרף ולהתחיל לצרוך תזונה טבעית?

רוב מקור האוכל שלנו הוא טבעי הרעיון כאן בעצם הוא לא אומר לאכול כל היום רק ירקות או לאכול על מנת להרגיע את הרעב אלה ממש לאמץ את התזונה הטבעית כאורח חיים ולתת לגוף את מה שהוא באמת צריך מבחינת רמת הוויטמינים. התזונה הטבעית הגיע על מנת לתת לגוף שלנו את כל הסיבים הנדרשים לו על מנת להתחמק ממחלות עתידיות ולטפל בגוף שלנו בצורה נכונה ולתת לו את כל הערכים להם הוא זקוק.

תזונה טבעית ואיך מתחילים – 

יש מספר דרכים לאמץ את אורך החיים הבריא ונכון שזה דורש זמן ותרגול לא ליפול לכל מה שהנפש רוצה. זה תהליך ארוך ועבודה לא פשוטה עם עצמך לכן זה נקרא "דרך", כי זאת דרך לא פשוטה ואם באמת רוצים לאמץ אורך חיים בריא צריך להשקיע לא מעט עבודה עבור זה.

תוכלו להתחיל לאט לאט ללא לחץ ולפעמים גם למעוד זה בסדר, תתחילו בריבוי אכילה של מוצרי מן הצומח והרבה פחות מהחי, אנו לא אומרים להפסיק עם המוצרים החיים לגמרי אבל להפחית לפעם בשבוע זה מצוין.

אכילת ירקות ופירות איכותיים וכמובן מומלץ אורגניים שלא עברו עיבודים כימיים כגון הדברה. תשלבו דגנים מלאים בתפריט שלכם על מנת ליצור תחושת שובע כמו אורז מלא, חיטה מלאה.

תשלבו עם זה קטניות שעשירות בחלבון כמו קינואה ועדשים, גם פחמימות לא הלכו לשום מקום וגם אותם מאוד חשוב לצרוך, לחם צריך להיות כמעט 70 אחוז מאורך החיים הבריא שלכם אם אתם נוהגים לאכול 6 פעמים ביום רצוי שיהיו 3-4 מנות פחמימות לכל היותר.

דגנים וקטניות צריכות להוות 15 אחוז לפחות מהארוחה שלכם על מנת ליצור איזון נכון בין הארוחות ולא לתת לגוף להיות מותקף בחרדה, אם חשבתם ששומנים הם לא חלק מהתפריט אתם טועים מאוד, גם אחוז שומן בארוחה חשוב מאוד ואפשר לצרוך אבוקדו, אגוזים, שקדים, שמן זית ועוד המון מצרכים שמכילים שומן בריא לגוף שלנו ויוצרים תחושת שובע לאורך זמן. 

מה לגביי מוצרי חלב האם הם חלק מהתזונה הטבעית? אז על פי חוקי התזונה הטבעית מנת חלבון היא מאוד חשובה ומוצרי חלב הם כן חלק מאוד חשוב מהתזונה לפחות פעם אחת ביום, נכון שלרוב יש התנגחויות בנושא הזה והמון תזונאים אומרים שלא מומלץ לצרוך מוצרי חלב.

מהסיבה שהם עלולים להזיק אבל הדעות חלוקות בין המון חוקרים ודיאטנים וכל אחד רגיש יותר לחלב ורגיש פחות לחלב ועושה את ההתאמה עם עצמו וזה בסדר לחלוטין.

כל תהליך כלשהו שעובר הגוף שלנו קשור גם לנפש שלנו בדרך כזו או אחרת לכן התזונה שלו מאוד מושפעת ממצבים נפשיים, יש כאלה שיואכלו יותר דברים עקב דיכאון ויש ההפך, מצבים של סטרס ועצבים משפיעים מאוד על מערכת העיכול שלנו ואפילו לפעמים מובילה למחלות מעי וקיבה.

תזונה טבעית היא בסופו של דבר נורא הוליסטית כי הגוף קשור לנפש והתזונה מכילה המון מרכיבים שמשפיעים על שניהם באותה צורה גם אם נדמה לנו שלא.

ברור לכולנו שמעבר מהתזונה שאנחנו רגילים אליה שזה " תאכל כל מה שתרצה" שזה אומר חוסר איזון מוחלט עבור הגוף שלנו לתזונה טבעית שמהווה אתגר לא קטן עבורנו כי שינוי הרגלים הוא משהו מאוד לא פשוט עבור בני אדם לכן זה תהליך ארוך שצורך הקפדה וזמן בסוף אנחנו מצמצמים המון דברים שהיינו רגילים לאכול במהלך חיינו ומורידים את כל מה שאנחנו אוהבים וזה מזיק לנו.

אבל לכו תנסו להילחם עם הרצון לאוכל שהוא בעצם מזיק לנו לתזונה נכונה שטובה עבור הגוף שלנו זאת מלחמה לא פשוטה ומאוד מאוד קשה לכן לפני הכניסה לתהליך הזה וההחלטה שאנו עוברים למצב של תזונה בריאה חשוב לקחת בחשבון שקל זה לא הולך להיות ויהיו מעידות תמיד וצריך ללמוד לסלוח לעצמנו על כך שאנחנו לפעמים חוטאים ולפעמים ללא מצב רוח ורוצים משהו משמין ולא בריא עבורנו.

למרות כל זה הדבר החשוב באמת זה לקום ולהתחיל כל פעם מחדש ולא לוותר לעצמך לעולם כי רק ככה נוכל להתמיד ולהקפיד ובסוף להגיע לתוצאות ולהפוך את זה לאורך חיים שהוא בריא נכון וטוב בסופו של דבר רק עבורנו.

המטרה החשובה ביותר היא להתמקד במה אנחנו מכניסים לגוף שלנו, ולעשות חקר של כל דבר לפני בסוף הגוף שלנו זאת מכונה ואם נגיד המכונה צורכת משהו לא טוב או לא מתאים היא הרי יכולה להתקלקל כך גם הגוף שלנו לכן מאוד חשוב לשים לב מה אנחנו צורכים לא משנה כמה בא לנו באותו רגע בורקס וכוס קולה, חשוב להכניס לראש שיש מטרה ואנחנו עומדים בה לטובתנו בלבד.

לסיכום – 

כמובן שלא הכול באמת כלכך נורא ולפעמים לחרוג מהמנהגים שלנו זה בסדר ולפעמים לאכול בורקס או לנשנש גלידה זה אפילו רצוי פשוט חשוב מאוד לשמור על מינונים וברגע שאנו עושים זאת הכול יכול להמשיך להתנהל כמו שאיחלנו לעצמנו ולא להתאכזב על ההשקעה והעבדה הקשה שעשינו, בסוף זה הכול תחושה פנימית והקשבה לגוף שלנו, ברגע שהכול יהיה תחת איזון תוכלו להצליח.

לעוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

מיתוסים ועובדות על כירופרקטיקה שאתם חייבים להכיר

טיהור הבית | מספר שיטות מוצלחות אשר יטהרו את הבית

שיתוף:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעבר בין נושאים

מאמרים נוספים

איך עובד טיפול בסוכרת מבוגרים?

 פוסט זה בבלוג נועד לספק מדריך מקיף לתחילת המסע הטיפולי בסוכרת מבוגרים. נעמיק בייעוץ הראשוני, שינויים באורח החיים, אפשרויות הטיפול התרופתי וחשיבות המעקב והמעקב השוטפים.

סוכרת סוג 1 תוחלת חיים

סקירה זו מציגה ניתוח מקיף של תוחלת החיים של אנשים עם סוכרת סוג 1. היא מתמקדת בגורמים המשפיעים על אריכות ימים, בתפקיד ההתקדמות הרפואית בשיפור